Reparaties

Informatie over

Reparaties

 

In aanmerking voor reparatie onder garantie

 

Bij reparatie onder garantie kom je alleen in aanmerking als je het aankoop- en garantiebewijs meestuurt. De fabrieksgarantie begint op de datum van uw factuur en garantiebewijs.

 

Niet onder garantie

Het valt niet onder de fabrieksgarantie bij:

  • Het glas, de horlogeband, de kroon (waarmee je de tijd instelt), drukknoppen (bijvoorbeeld van de stopwatch), siersteentjes, kastbeschadiging en batterij gelden geen fabrieksgarantie.
  • Schade als gevolg van onjuiste behandeling, onvoorzichtigheid, ongelukken en normale slijtage.
  • Waterschade tenzij het horloge de vermelding waterbestendig heeft. (Wij zullen dit verder toelichten bij gebruiksaanwijzing producten).
  • Bij het zelf openen van het horloge of door andere partij dan LABELDELUXE vervalt de garantie.

 

Een garantie denkt ook niet de levensduur van een batterij. Ook het vervangen hiervan niet. De garantie wordt ook gelijk nietig verklaar als er onbevoegde reparaties hebben plaatsgevonden en door iemand anders dan het servicecentrum van LabeldeLuxe.

 

Aanmelden van reparatie

Meld jouw reparatie aan bij de klantenservice. Als je deze wilt terugsturen onder garantie vermeld dit ook even in de mail. Dit kan naar [email protected].

Als wij jouw horloge hebben ontvangen controleren wij het horloge en wordt er bepaald of uw klacht onder de garantie valt. Valt het horloge onder de garantie dan sturen wij deze terug naar de fabrikant. Als het niet onder de fabrieksgarantie valt zullen wij dit zo spoedig mogelijk aan u laten weten.

 

Reparatie service

Wij werken samen met een partner die gespecialiseerd zijn in de horlogemerken die wij verkopen. Dit zijn vakbekwame horlogemakers en goudsmeden.

 

Hoelang duurt een reparatie

Een reparatie duurt ongeveer 3/7 weken, dat is helemaal afhankelijk of de onderdelen aanwezig zijn bij onze reparatieservice en de beschikbaarheid hiervan. Ook is het per merk en klacht verschillend. Wij houden u natuurlijk ten alle tijden op de hoogte hiervan.

 

Kosten

Als jouw reparatie niet onder de garantie valt zullen wij hiervoor kosten gaan rekenen. De kosten zijn ook afhankelijk van het merk en wat het defect is. Wij zullen jou een prijsopgave doorsturen.

*Als je akkoord gaat met de prijsopgave en je de reparatiekosten hebt betaald zullen wij overgaan op reparatie. Als deze klaar is zullen wij deze gelijk retourneren aan jouw opgegeven adresgegevens.

*Als je niet akkoord gaat met de prijsopgave en wilt u het artikel graag retour terug, dan betaal je 15,- onderzoekkosten en 6,50 verzendkosten. Als wij dit hebben ontvangen zullen wij het artikel retourneren aan jouw opgegeven adresgegevens.